Een paar jaar geleden heeft Sanne Veenstra zich aangesloten bij de camping, dat tot dan toe werd gerund door zijn ouders. Er ontstond een behoefte om de camping beter te duiden in de markt én in de omgeving. De camping wil een duidelijke identiteit. Dat het park al hoog staat aangeschreven is mooi, maar dan is het juist belangrijk om top-of-mind te blijven. Naast een duidelijke identiteit, wilden ze ook de betrokkenheid van de medewerkers verbeteren én ze daarbij meenemen in het proces van de gastbeleving.

Aan de beleidsmedewerker Recreatie en Toerisme van de gemeente Aa en Hunze is hulp gevraagd, want vanuit de Berenkuil wist men al dat het project Vitale Vakantieparken eraan zat te komen. “Ondernemers zijn zich altijd heel bewust van het product en dat het noodzakelijk is om dat goed op orde te hebben, maar dan ben je er nog niet”, aldus Sanne Veenstra. “Er moet nog een hele slag gemaakt worden om een echte beleving te creëren”, vervolgt hij. “Door de hulp van buitenaf is er meer bewustwording gekomen, een frisse blik op de organisatie en een bevestiging van de aandachtspunten. Door inspiratie en wat aansturing door een externe adviseur kunnen we zelf aan de slag met een plan”.

Ze hebben niet stil gezeten op de Berenkuil! Gasttevredenheid is het allerbelangrijkste op de camping. Daarom was het eerste project ook gericht op een grote wens van de gasten: een binnenspeeltuin. Deze is inmiddels gerealiseerd en voldoet aan alle verwachtingen, het geeft een échte beleving! Daarnaast wordt er op dit moment gebouwd aan een fantastisch Spray park, uniek in Drenthe, zeldzaam in Nederland! Spray Parks zijn interactieve waterspeelplaatsen waarbij het water op een vlakke vloer terecht komt en direct wordt afgevoerd. Door de veiligheid van de Spray Parks kunnen kinderen onbezorgd spelen.

Om de verdere toekomstplannen in te vullen en invulling te geven aan de wens en noodzaak om de identiteit van het bedrijf te bepalen, hebben ze bij de Berenkuil drie stappen gezet die volgens hen heel belangrijk zijn:

  1. Kijken naar wie je zelf bent als ondernemer met behulp van de ondernemersspiegel, om bewust te worden competentie gaten.
  2. Transformatie naar een Lean-organisatie waarmee gestructureerd de menselijke capaciteit en processen zo slim mogelijk worden ingezet om zo optimale waarde te creëren voor de gast.
  3. Wie ben je als bedrijf voor de gasten als merk/identiteit voor de toekomst, en welke keuzes maak je om dit te waarborgen? Dit is het traject dat met behulp van een externe expert en de REP-regeling is ingezet.

“Al deze stappen zorgen ervoor dat wij bij de Berenkuil met vertrouwen de toekomst in gaan!” aldus Sanne Veenstra. Namens Vitale Vakantieparken Drenthe wensen wij iedereen bij de Berenkuil veel succes en plezier met alle stappen die ze nog gaan maken!

Maak een afspraak

Vul het contactformulier in en selecteer uw gemeente.
Een medewerker van uw gemeente neemt dan zo snel mogelijk contact met u op.





Gemeentepagina

Beeldmerk Gemeente AA-Hunze Beeldmerk Gemeente Assen Beeldmerk Gemeente Borger-Odoorn Beeldmerk Gemeente Coevorden Beeldmerk Gemeente de Wolden Beeldmerk Gemeente Emmen Beeldmerk Gemeente Hoogeveen Beeldmerk Gemeente Meppel Beeldmerk Gemeente Midden-Drenthe Beeldmerk Gemeente Noordenveld Beeldmerk Gemeente Tynaarlo Beeldmerk Gemeente Westerveld