Page 8 - Vitale Vakantieparken Magazine maart 2021
P. 8

Brandstof en inspiratie





            voor ondernemers









          “Een terugblik op 2020 is volstrekt onvolledig als je niet ook   SCHADE BEPERKT
          corona in ogenschouw neemt”, zegt Taskforcelid Tonique     “Gelukkig mochten de parken in juni weer open. Het werd
          Hollander. “Dat ellendige virus heeft een enorm stempel   een prachtige zomer en dat maakte veel goed. Een groot aantal
          op het jaar gedrukt. Desondanks hebben we  het Recreatie     ondernemers leek de schade te kunnen beperken. De maand
          Exellentie programma (REX) goed in de steigers weten te zet-  erop, op 1 juli, leek ons een goed moment voor de lancering
          ten en zijn tal van ondernemers aangehaakt. Met behulp van   van REX. Aanvankelijk telden we zo’n 8 tot 9 aanmeldingen,
          digitale middelen zijn diverse werksessies georganiseerd. Dat   maar uiteindelijk is het opgelopen naar 16. Het betreft allemaal
          was pure brandstof en inspiratie voor ondernemers.”   unieke ondernemers, geen één is gelijk.”


          “Eind februari, begin maart 2020 hadden we samen met de    WEBINARS
          gemeentes het REX-programma helemaal uitgeschreven.     “Wat ik vorig jaar enorm miste, waren de persoonlijke bezoekjes
          Nu was het de beurt aan ondernemers: wie wilde zich inschrij-  aan de ondernemers. Het liefst wil je toch samen met hen over
          ven? Op het moment dat we de communicatie wilden starten,   de parken lopen en de sfeer proeven. Maar het moest allemaal
          brak corona uit. Wat nu? Om ondernemers op dat moment te   op afstand. Dat gold ook voor onze werksessies. Die hebben we
          triggeren voor het REX-programma, zou niet opportuun zijn.   in de vorm van webinars moeten aanbieden. Ze werden bijzon-
          De parken moesten immers op slot en menig ondernemer was   der goed gewaardeerd. Vooral de werksessie Innovatie was voor
          volledig lam geslagen. Om de sector toch een handje te helpen,   vele ondernemers een eye-opener. ‘Zorg dat je uniek bent en kijk
          besloot ik mijn diensten aan te bieden via de website Ik ben   door de bril van de gast’, zo luidde de boodschap. Ik heb het
          Drents Ondernemer.”                                 gevoel dat we ondernemers meer in een ‘lerende modus’ moe-
                                                              ten krijgen. Ik heb ontzettend veel respect voor ze: ze hebben
            “Het is vreselijk                                 het druk, het zijn doeners en ze gunnen zich geen tijd om naar


              belangrijk een                                  de toekomst te kijken. Toch is het vreselijk belangrijk om een
                                                              strategisch plan te bezitten. Daar helpt REX zeker bij!”
             strategisch plan

                 te bezitten”








          8  VITALE VAKANTIE PARKEN DRENTHE
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13